2013. július 28., vasárnap

Magyar Egyetemi és Főiskolások Rögbi Bajnoksága Tavaszi Nyitány

lstartolt az első fordulóval a MEFRB bajnokság, amit az Általános Vállalkozási Főiskola rendezésében Budapest új rögbi központjában a KAC pályán került megrendezésre. A nyolc jelentkezett csapatból 7 jelent meg (lehet az égiek is így akarták, mivel az Olimpiai rögbit 7 fő játssza, 2x7 percig) így egy izgalmas tornának lehettünk a szemtanúi, ahol 84 játékos és kb 100 néző izgulhatta végig a küzdelmeket. A sorsolásban az újjá alakult Óbudai Egyetem Gladiátorai és a szintén friss csapat a Debreceni Egyetem SPQR csapata is bele kerültek és bizony nagy meglepetést okoztak. Az „A” csoport tagjai: - Általános Vállalkozási Főiskola (Mókusok) - Pécsi Tudományi Egyetem (Indiánok) - Óbudai Egyetem (Gladiátorok) - Szegedi Tudományi Egyetem (SZTE EHÖK) A „B” csoport tagjai: - Debreceni Egyetem (SPQR) - Dunaújvárosi Főiskola (Szomjas Tevék) - Szent István Egyetem (Ördögök) A selejtezők nagy meglepetést okoztak, mivel az új csapatok igen megizzasztották a „régieket” és így egyik csapat sem lehetett nyugodt a helyezését illetően. Végül a következő helyosztók, eredmények születtek meg a budapesti tornán. Az 5. ik helyért az ÁVF-SPQR csapata versengett, ahol a Mókusok győztek 4-2 –es célarányban így az ötödik hely az övék lett. A bronzéremért a DUF-PTE harcot láthattuk, ahol az addig remekelő Indiánok visszavettek a tempóból így a Szomjas Tevék győztek 38-19 –re, amitől persze az újvárosi fiúk nem dőlhetnek hátra mert a küzdelem itt is szoros volt A első helyért az örök rivális SZTE-SZIE párharcot láthattuk. Itt külön mérkőzésekre lehetne bontani a félidőket, mivel az elsőt az SZTE nyerte 4 céllal a másodikat 3-al az Ördögök. Az egyenlítő célt nem sikerült az Északiaknak bevinniük így az EHÖK csapata rakhatta fel a nyakában a KAC kupa győzteséért járó arany medált. A végeredmény SZTE-SZIE 26-21 lett. A mérkőzések végén az Óbudai Egyetem játszott volna a Barbarians csapatával (ez a tornán résztvevő legjobb játékosokból áll), de sajnos a sok mérkőzés miatt kicsúsztunk a bérelt időnkből, így ez a következő fordulóra maradt. A tabella a következő képpen alakult: SZTE 16 + 13 + 20 + 20 = 69 p SZIE 20 + 20 + 7 + 16= 63 p PTE 13 + 16 + 13 + 10 = 52 p DUF 10 + 10 + 16 + 13 = 49 p ÁVF 0 + 7 + 10 + 7 = 24 p DE 4 = 4 p ÓE 1 = 1p Látható, hogy az új csapatok okoznak meglepetést és nem szabad készületlenül eljönnie a „nagy öregeknek”. Bizony fordulatos lesz a következő torna, amit Május 16-án rendeznek Dunaújvárosban és az utána lévő döntőről, ami az EFOTT-on lesz nem is merek beszélni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése